New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu

New York

Blijf op de hoogte en volg Zeb en Anne

07 Maart 2018 | Verenigde Staten, New York

Op 28-02-2018 was het dan zo ver: de roadtrip ging beginnen. Alles was ingepakt en we waren er helemaal klaar voor. Vlak voordat we naar Schiphol vertrokken, besloten we nog gauw even de vlucht te checken. We zouden via Dublin naar New York vliegen. Toen zagen we wat niemand vlak voor zijn reis wil zien: vlucht naar Dublin was geannuleerd. Na contact met de luchtvaartmaatschappij bleek er in Dublin code rood te zijn: een hevige sneeuwstorm. Niet echt een top begin van de reis. Op aandringen van het reisbureau zijn we alsnog vertrokken naar Schiphol in de hoop dat er daar iets kon geregeld kon worden. En gelukkig, dat kon!
We gingen nu rechtstreeks met KLM.

Na wat vertraging door een stroomstoring, stonden we ruim 6 uur later op JFK. Waar ik, Anne, binnen 3 minuten de douane door was, werd Zeb meegenomen voor een extra security-check (die ruim 1 uur duurde!). Tijdens de tijd dat Zeb weg was, heb ik op de koffers staan wachten. Helaas werd na een tijd duidelijk dat door de eerdere stroomstoring onze koffers niet meegekomen waren. Balen, maar niks aan te doen. Gelukkig zouden ze zo snel mogelijk bij het hotel worden bezorgd.
We hebben de shuttlebus naar de stad gepakt en werden dus heel relaxed voor het hotel. We verbleven in hotel Wolcott. Dit hotel bestaat al sinds 1904 en ziet er heerlijk kitscherig uit. De locatie van het hotel is echter fantastisch. De avond van aankomst waren we zo moe dat we alleen nog wat gegeten hebben.

01-03-2018
- De volgende ochtend. Met een minimale jetlag werden we om 05:00 's ochtend wakker. Om 07:00 stonden we dus "fris en fruitig" aangekleed om New York te gaan verkennen. Omdat we het zo dicht bij het Empire State Building zaten, zijn we daar eerst heengegaan. Helaas bleek al snel duidelijk dat je enorm lang in de rij moest staan, wilde je naar boven kunnen. Misschien een ander tijdstip. Door naar de public library, Rockefeller centre de trump tower, st. Patricks Cathedral en eindbestemming van deze morgen: Central Park. Central Park heeft ons echt verrast. Je hebt totaal niet meer het idee dat je in New York bent, zo open en wijds. Overal vogels en eekhoorns. Het was vandaag ook heerlijk weer en we liepen gewoon met onze jassen open.

Na een korte lunch liepen we door naar de volgende bestemming: intreprid sea and space museum. Ongelofelijk gaaf om dat grote vliegdekschip en een onderzeeër van binnen te zien. Hier zijn we wel een aantal uur zoet mee geweest. We hebben ondertussen 17km gelopen en zijn wel toe aan twee heerlijke pasta's en een dutje in het hotel. Om 23:00 besluiten we een nog grotere jetlag te willen voorkomen en lopen we naar Times Square. Het weer is omgeslagen dus de jassen kunnen helaas weer dicht. Times Square is echt ongelofelijk om te zien met al die schermen en lichten. Dan ontdekken we het Hard Rock Café, daar willen we natuurlijk wel naar binnen en een aantal minuten later zitten we met twee (dure) biertjes voor onze neus. Een geslaagde eerste dag!

02-03-2018
Rond 04:00 's nachts werden we wakker gebeld door de receptie. De koffers waren gearriveerd. Ons blijde gevoel duurde echter maar kort zodra we zagen dat de koffers compleet vernield waren. De bagagebanden er af geknipt, de sloten kapot geknipt en in Zeb's koffer zat een enorme scheur. Domper! Het eerste wat we die ochtend dan ook gedaan hebben, is 2 nieuwe koffers gekocht. Vandaag was het weer totaal omgeslagen: koud, sneeuw en hele harde wind. Niet ideaal want vandaag hadden we een trip naar het vrijheidsbeeld op de planning staan. Die kon dus helaas niet doorgaan want met dit weer ging er geen enkele ferry. Foto's maken kon vandaag ook praktisch niet.We hebben Chinatown gezien, little italy, the Brooklyn Bridge en het 9/11 memorial museum. Daar werden we wel even stil van. Het is niet te omschrijven hoe het voelt om daar te staan. Echt ongelofelijk indrukwekkend. Uiteindelijk zijn we 's avonds in de sneeuwstorm nog 8 km terug gelopen ( 10000 stops onderweg).

• 07 Maart 2018 - 19:28

Rietje Hendrickx:

Grotendeels weten wij de verhalen al wel. Maar wat het is nu mooi beschreven. Heel boeiend om dit te lezen en jullie ons zo op de hoogte houdt. Kijk nu alweer uit naar het volgende verslag. Geniet geniet.
    Groetjes mams

• 07 Maart 2018 - 20:55

Paul Hurkens:

Zeb en Anne, wat een geweldig avontuur, ben stiekem wel een beetje jaloers, geniet er lekker van, maak mooie foto's, we blijven jullie volgen.
    groetjes uit Valkenswaard

• 07 Maart 2018 - 21:01

Rianne Van De Ven:

Mooi verslag! De tegenslagen heb ben jullie nu wel gehad.
    Heel veel plezier nog! Ik lees graag mee.
    Groetjes

• 07 Maart 2018 - 21:15

Anita:

Leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben! Nog heel veel plezier en we blijven jullie volgen

groetjes,
    mama