Page - Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu Page - Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu

Page - Monument Valley

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Zeb en Anne

16 Maart 2018 | Verenigde Staten, Page

11-03-2018
'S avonds laat komen we bij Page aan bij alweer het volgende typisch Amerikaans motel (we zijn er inmiddels helemaal aan gewend, maar verbazen ons wel over het feit dat het in iedere kamer van ieder motel nogal apart lijkt te ruiken...). We hebben niet zo'n zin meer om vanavond iets actiefs te doen en besluiten eten te halen bij een (verrassend lekkere!) Italiaan. Ik weet niet wat het is, maar na de hele dag rotsen te hebben gezien, hebben we allebei ineens ontzettend de behoefte om Lord of the Rings te gaan kijken. Met dit en een heerlijke lasagne komen we de avond ook wel door.

De volgende ochtend 12-03 gaan we naar de Horsehoe bend. De weg er naar toe is nogal heuvelachtig en hoewel het niet heet lijkt en we niet begrijpen waarom iedereen op de terugweg zo lijkt te hijgen, beginnen ook wij het nogal warm te krijgen. Maar... dat is gelukkig niet voor niets, want als we er zijn, zijn we even alles vergeten. Wauw. De Horsehoe bend is ontzettend mooi. Voor ons gevoel zeker zo mooi als de Grand Canyon en een stuk minder toeristisch. We maken een aantal mooie foto's en klimmen wat rond op de rotsen erom heen. Dan is het tijd om terug te lopen want het is warm en we hebben geen water meer bij. Terug in de auto komen we ook tot de conclusie dat we nogal rood uitgeslagen zijn omdat we dachten dat 'het wel meeviel met de zon'. Niet het geval en dus niet zo slim...

Tijd voor de volgende bestemming van vandaag: de Glen canyon dam. Dit is ook heel indrukwekkend om te zien, maar waar we ons nog het meest over verbazen is het feit dat nog geen 5 km verder de grootste kolencentrale van Amerika staat. Waar we de hele dag uit drie enorme schoorstenen vieze rook zien komen. Behalve dat deze kolencentrale het ontzettend mooie uitzicht belemmert, is het ook nog eens ontzettend vervuilend en nogal tegenstrijdig met de 5 km verderop liggende dam. En als het aan Mr. President ligt, komen of heropenen nog meer van deze vieze kolencentrales want de werkgelegenheid in Amerika gaat voor en klimaatverandering bestaat niet... Naïef en zonde van het milieu en de mooie uitzichten!
Het weerhoudt ons er toch niet van om mooie foto's van de dam en het bijbehorende Lake Powell te maken, maar er mag best even stilgestaan worden bij zulk raar klimaatbeleid van een land met zo'n prachtige natuur..

'S avonds lopen we maar weer naar dezelfde, nog steeds erg lekkere, Italiaan. We willen op tijd slapen want morgen is het tijd voor Monument Valley...

13-03-2018. We hebben erg uitgekeken naar Monument Valley. Omdat we denken dat we via de beroemde weg (op de beroemde foto's) aan komen, zijn we een beetje teleurgesteld als dat niet zo blijkt te zijn.. Al maakt het uitzicht over Monument Valley zelf het al snel goed want het voldoet zeker aan onze verwachtingen. Monument Valley is een Navajo Nation Tribal Park en dus eigendom van de Indianen. Het visitors center van Monument Valley heeft een ontzettend mooie authentieke winkel en we kijken onze ogen uit bij de dingen die ze verkopen. Momument Valley heeft ook een off-road route die je kunt rijden. Deze route is eigenlijk bedoelt voor de iets grotere auto's omdat het nogal eens voor schijnt te komen dat kleinere auto's zich vast rijden. Ik zie het al voor me en zie deze off-road route dan ook niet echt zitten. Zeb daarentegen.... Hij weet me om te praten en even later hotsenknotsen we wat af. Heel gaaf, maar stiekem ben ik ook wel blij dat we weer op de harde weg zijn en niet ergens in de zachte berm zijn blijven steken. Als we weer wegrijden van Monument Valley zien we dat we nu wel op de beroemde weg zitten. We moeten en zullen dan ook een paar foto's nemen op de weg met op de achtergrond Monument Valley. Beroemde foto nagemaakt, check!
We komen 's avonds weer bij het volgende motel aan en zijn zo moe dat we maar Mac&Cheese opwarmen in de magnetron... We worden nog echte Amerikanen!

• 16 Maart 2018 - 08:11

Paul Hurkens:

Zeb en Anne prachtige foto's , mooi om te zien op plaatsen waar beroemde films zijn gemaakt, dat je daar dan ook bent, zoals de weg naar Monument Valley , waar Forest Gump opgenomen is.
    Fijne reis verder.

• 16 Maart 2018 - 19:31

Tante Ellen :

Lieve Zeb en Anne, wat een ontzettende gave reisverslagen komen er voorbij,echt super gaaf en dan hebben we het nog niet over de foto’s.... Maar goed dat jullie dit zo opschrijven want na zoveel indrukwekkende dingen/beelden mee te maken,heb je geen benul van dag en tijd !!! Het is jullie zo gegund om dit te kunnen doen.Geniet er gruwelijk van en hopelijk gaat het nu kwa gezondheid/kapotte koffers enz alles als een leie dakje .Hopelijk kunnen jullie nog naar San Diego State University ! Heel veel dikke knuffels van de Sengertjes XXXX

• 16 Maart 2018 - 21:16

Mams:

Ha lieverds,
    Wat een genot weer om dit reisverslag te mogen lezen. Met vooral die mooie foto's. Lijkt soms zo mooi dat t bijna niet echt lijkt, maar dan komen jullie erbij staan en dan denk ik goh..ze zijn er echt. Geweldig.
    Goede reis verder. Groetjes mams

• 17 Maart 2018 - 09:02

Elske:

Prachtige foto's en weer een leuk verhaal om te lezen.
    Heeeerlijk toch mac&cheese

• 17 Maart 2018 - 09:41

Esther Geldens:

Hoi Zeb en Anne,

ik ben er eindelijke eens voor gaan zitten om jullie reisverslagen te lezen.( is op de telefoon lastig te lezen, dus aan de pc).
    Wat hebben jullie in korte tijd al veel gezien, prachtig. En naar dat stand zonder 100 meeuwen wil ik ook wel;-).
    Ik zie op jullie schema dat jullie reis zo'n beetje eindigt op Key West, Key Largo, ik ben een serie op Netflix aan het kijken ( Bloodline) wat zich daar afspeelt. Echt prachtig, wil er zo heen.
    Nou lieve Zeb en Anne geniet nog van jullie mooie reis.

Dikke x, Esther

• 17 Maart 2018 - 16:35

Wilma Van Vroonhoven:

Wow Zeb en Anne,
    Wat een indrukken hebben jullie al op gedaan. Super. De eerste dagen van jullie reis New York kan ik gelukkig over mee praten. Je eerste kennismaking met Amerika is echt heel indrukwekkend vinden jullie ook niet, zo onwerkelijk.
    Helaas heb ik van de rest van jullie reis in Amerika zelf nog niets gezien, maar door jullie mooie reisverslag en de vele foto's krijg je een hele goede indruk. Dit ga je nooit meer vergeten. Echt te gek om later op terug te kijken. Jammer dat het in het begin allemaal zo vervelend liep, maar zoals ik ook al tegen jullie mam vertelde , na een week zijn ze dat weer vergeten, en kunnen ze echt wel gaan genieten.
    En volgens mij zijn jullie dat nu echt wel aan het doen. Ik zou zeggen ga zo door( zonder ziek te worden Anne Vervelend).
    Lets go on xxx Groetjes Wilma.

• 19 Maart 2018 - 19:00

Marianne Bakker Kuhnen:

Ow lord jullie hebben echt heel dicht op de rand van de Horseshoebend gestaan. Nice pics!!