Las Vegas & Death Valley - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu Las Vegas & Death Valley - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu

Las Vegas & Death Valley

Door: Zeb

Blijf op de hoogte en volg Zeb en Anne

19 Maart 2018 | Verenigde Staten, Las Vegas

19-3-2018 De tijd is aanbeland om aan onze 'Poker Faces' te gaan werken, want de trip naar Las Vegas staat voor de boeg! Na een rit van ongeveer 2u door de woestijn rijden we over een grote landheuvel en zien daar midden in de woestijn Las Vegas opdoemen!

We rijden via Highway 15 de stad binnen richting het hotel: Tahiti Resort.
Een hotel helemaal in de sferen van Hawaii(hebben we daar ook meteen iets van meegekregen, haha).

Nadat we onze kamer toegewezen hebben gekregen en voor de zoveelste keer de koffers uit de auto hebben getild, hebben we nog een hele middag voor de boeg.

We pakken de shuttle van het hotel naar het Casino Mirage, liggend aan The Strip! De reis er naar toe laat al zien wat er te wachten staat: Limo's rijden af en aan, Valet Parking en ga zo maar door. We gaan vanaf de parkeerplaats dwars door het casino en lopen door rijen gokautomaten, voordat we uiteindelijk op de Strip uitkomen. Overal waar we kijken bruist het van de mensen, Neon reclameborden en de imposante casino's: The Venetian, Caesars Palace, Bellagio, Treasure Island en ga zo maar door!

We besluiten eerst over te steken naar de Venetian, waar de gondeliers rondvaren, en stoppen bij een tentje genaamd Black Tap. Hier bestellen we wat te drinken, om even op adem te komen. Daarna gaan we verder naar binnen, naar binnen? Het lijkt net alsof je midden in Venetië staat in de buitenlucht! Overal gezellige terrasjes, restaurant, ijscokarren en beroemde winkels met italiaanse merken. Ik(Zeb) heb Anne ondertussen maar een zakdoekje gegeven, want ze kan haar ogen niet van de (schoenen) winkels afhouden en ze begint er bijna van te kwijlen.
Deze pret is van korte duur zodra ze het miniscule prijskaartje zag(de prijs was alles behalve van miniscuul..)

Vanuit The Venetian zijn we doorgelopen naar Treasure Island via de (tot nu toe) imposante waterfontein van het casino/hotel Wynn.
Ook hier binnen, rijen en rijen gokautomaten, Black Jack tafels en ga zo maar door, we houden nog netjes ons geld(Als in: kijken, kijken niet kopen) in de portemonnee.
Eenmaal buiten lopen we via de Las Vegas Boulevard langs alle casino's tot aan de Cosmopolitan. We zijn allebei uitgeput en gaan met de Shuttle weer terug naar het Hotel voor een lekkere(ahum) magnetron maaltijd!

20-3-2018
De volgende dag gaan we s'morgens weer met de shuttle naar de strip en worden gedropt bij het Casino Tropicana. Vanuit hier gaan we naar de M&M World store. Ja Gijs hier ben je letterlijk nog even zoet voordat je hier de voorraad op hebt!
De avond ervoor hebben we kaartjes gekocht voor de HopOn-HopOff bus. Deze bus maakt een hele ronde door Las Vegas. Vanuit de bus zijn we alle beroemde casino's, hotels en de welbekende Wedding Chapels!
(er trouwen hier 300 koppels per dag!)
En voor de nieuwsgierige lezer, er is niemand door de knieën gegaan:p
Na de tour lopen we naar Bellagio waar we de beroemde fontein show aanschouwen!
Na de hele stad te hebben gezien, kunnen we Las Vegas niet verlaten zonder een gokje te hebben gewaagd.
Afijn, laten we beginnen! Vol goede moed gaan we zitten achter de gokautomaat. Van korte duur.. We komen er snel achter dat we totaal niet weten hoe het werkt en moet, whaha!
Na een korte uitleg van een casino medewerker zijn we dan eindelijk in de race voor een prijs met oneindig veel nullen. Oneindig is het niet geworden, wel een nul en verlaten we het casino met een verlies van -$30(Een Amerikaan vertelde later in de Shuttle dat we juist gewonnen hadden!).

21-3-2018
De volgende morgen verlaten we Las Vegas via de Hoover Dam en gaan we door naar: Death Valley! Eerst even de auto gecheckt, want daar willen we niet stil komen te staan.

Na een rit van ongeveer 2 uur komen we aan bij het visitor center van Death Valley en besluiten om door te rijden naar het laagst gelegen punt van heel West Amerika, genaamd: Badwater. Een zoutvlakte welke zich ongeveer 85 meter onder de zeespiegel bevindt(een stukje dieper dan in Nieuwekerk a/d IJssel).
De temperatuur is geklommen naar 30 graden Celsius met een stevige woestijnbries. We maken een wandeling over de vlakte en rijden daarna door naar de Salt Creek Trail. Raar maar waar in deze woestenij zwemmen vissen! We komen op het goede moment, ze zijn namelijk aan het ...(gecensureerd, iets over bloemetjes en de bijtjes). We hebben ze verder niet teveel gestoord en stappen weer in de auto om via Stovepipe Wells Death Valley te verlaten en richting ons hotel in Inyokern te rijden.
Na ongeveer 2.5 uur rijden komen we hier aan en zijn doodop, welterusten!

• 28 Maart 2018 - 08:42

Elly Berckmans-van Den Dungen:

Ha Anne en Zeb,

Wat maken jullie veel mee.Het ziet er super leuk en mooi uit.Jullie genieten volop.
    Wat ontzettend leuk.
    Heel veel groetjes en nog een super tijd toegewenst in the States.
    Heel veel groetjes, Elly

• 28 Maart 2018 - 12:29

Paul :

Hoi, wat een leuke en prachtige foto's, ben echt jaloers, veel te zien in Las Vegas, super weer zo te zien, wat een avontuur , maak nog veel foto's .
    groetjes Pap en mam. XXXXXX

• 29 Maart 2018 - 00:44

Mams:

LAS VEGAS wat een stad.
    Alles groot, big, veel, licht, enorm, druk, maar wel spectaculair.

Jammer dat je geen miljoentje uit die gokkast wist te trekken! Dus blijven dromen.
    Maar wel het vrijheidsbeeld gezien wat je in New York gemist had.
    En zo van een drukke stad weer de woestijn in. Wat een verschil.

Ik heb weer genoten van jullie reisverslag en zeker van de foto's.
    Op naar het volgende avontuur.

Groetjes, mams