Monterey Bay, Morro Bay & LA - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu Monterey Bay, Morro Bay & LA - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu

Monterey Bay, Morro Bay & LA

Door: Zeb

Blijf op de hoogte en volg Zeb en Anne

02 April 2018 | Verenigde Staten, Monterey

28-3-2018
We nemen afscheid van San Francisco en rijden met een omweg langs: Coit Tower, Lombart Street(ditmaal met de auto), Fort Point en natuurlijk de Golden gate Bridge. Daarna voegen we in op de bekende Highway One kustweg. Een afwisselende weg met bossen, uitzichten op zee, hoogteverschillen, aardverschuivingen en bruggen, vooral de uitzichten naar de zee zijn indrukwekkend! Ik(Zeb) mis nu alleen nog een oude amerikaanse wagen(zo een met van die raketachtige achterlichten en vleugels) om echt te kunnen cruisen! Helaas het blijft bij het aanzien van tegemoetkomende weggebruikers die met dergelijke wagens voorbij tuffen.

De weg gaat al slingerend verder en passeren het stadje Santa Cruz(hier ijn we helaas vergeten te stoppen, was achteraf wel de moeite waard geweest denken we), om vervolgens door te rijden naar onze eindbestemming Ventura. Dit ligt tegen Monterey Bay aan.
Nadat we de spullen hebben uitgepakt in het hotel, rijden we naar het centrum van Monterey.
We lopen door de hoofdstraat met zijn vele winkeltjes, het strand en over de pier. De bekende 17 Mile route hebben we helaas geen tijd voor.. Het wordt al laat en morgen staat er weer een lange rit voor de boeg, op tijd slapen dus!

29-3-2018
Vandaag rijden we vanuit Monterey Bay weer verder over de Highway one op weg naar Morro Bay. We zien op internet dat de weg afgesloten is door wegwerkzaamheden.
Google Maps geeft een binnendoor route aan net na het plaatsje Lucia
We zijn blij dat we een licht ontbijt hebben gehad, want wat was dat een binnendoorweg..: Haarspeldbochten kilometers aan een stuk, hoog, laag, stapvoets rijden. Uiteindelijk rijden we dwars door een militair oefenterrein(Fort Hunter , waarbij bordjes staan dat je de weg niet af mag in verband met niet geëxplodeerde projectielen en mijnen. De handen zijn niet van het stuurwiel af geweest! Bedankt Google Maps, haha! Uiteindelijk bereiken we Highway 101 en rijden naar Morro Bay, de eindbestemming.

Morro Bay is een authentiek vissersdorpje met een baai gekenmerkt met een hoge rots Morro Rock. We lopen naar het haventje en maken een hier een wandeling, voordat we eindigen op een terrasje aan het water met een welverdiend biertje en wijntje. Rechts langs ons zit een amerikaans stel. Na een tijdje vraagt de man wat we van zijn zonnebril vinden. We kijken zijn richting in en beginnen te lachen. Hij draagt een zonnebril met cartoon ogen erop! Het ijs is gebroken!
We raken in gesprek en vertellen over The Netherlands en zij komen uit Washington State. Ze vragen wat we hier doen en vertellen over de roadtrip, dat vinden ze erg gaaf! We krijgen een rondje aangeboden en ze staan erop dat we het aannemen. We wisselen informatie uit over werk, opleiding, politiek.
Ondertussen wordt het drukker op het terras en wordt het gesprek aangeknoopt met twee oudere mensen achter ons. Dit blijken Britten te zijn uit Manchester en een ander stel uit de omgeving. Het wordt een gezellig middagje en we hebben veel gelachen en informatie gedeeld..
De zon gaat onder en het begint koud te worden, tijd om te gaan. We nemen afscheid en gaan terug naar ons hotel.

30-3-2018
Vanuit het gezellige Morro Bay gaan we verder via Pismo Beach, Lompoc naar Santa Barbara. Hierna rijden we door naar onze eindbestemming Ventura. Eenmaal bij ons hotel aangekomen, gaan we hier ook naar het centrum voor boodschappen en even richting het strand. Het is hier erg koud, mistig, winderig en niet veel te ondernemen. Met ons avondeten verschansen we ons in de hotelkamer.

31-3-2018
Vanuit Ventura rijden we langs Malibu.
Hier lunchen we op ons gemak op het strand, kijkend naar de surfende mensen voor ons op zee.
Daarna rijden we via Santa Monica naar de wijk Hawthorne in LA.
We hadden een optionele planning om de roadtrip af te sluiten in San Diego, maar we hebben al veel kilometers gemaakt en het zou meer als 7 uur kosten om daar aan te komen.
Helaas moeten we dat overslaan..
De rest van de middag, besluiten we om naar het Manhattan Beach te gaan met natuurlijk een Uber!

1-4-2018
Vandaag is de laatste dag van de Roadtrip aan de westkust, helaas geen grapje:)...
We maken de auto klaar om in te leveren bij Alamo, met een snelle was-(al die vliegen)stofzuigbeurt.
Daarna zijn de koffers aan de beurt en zijn we klaar om te vertrekken. Helaas vliegen we pas om 8u op 2 april!
De gekochte sneeuwkettingen en Cool Box kunnen helaas niet mee..
We besluiten om te kijken of we ze kunnen verkopen aan de veelbekende Pawn shops. We zoeken er een paar op en rijden door nogal lugubere buurten. Nadat we bij twee winkels zijn geweest zonder resultaat, besluiten we de spullen maar te doneren bij Good Will(een soort mix van Leger des Heils en Het Goed).
Daarna rijden we met een volbepakte auto naar het strand en brengen hier de rest van de dag door.
Savond's om 9uur moesten we al richting het vliegveld omdat de auto ingeleverd moest worden.
We konden de koffers pas inleveren om 3 uur snachts en hebben de tijd geNetflixed doorgebracht.

2-4-2018
Een reisdag vandaag.
We stijgen om 7:45AM op in LAX..