San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu

San Fransisco

Door: Zeb

Blijf op de hoogte en volg Zeb en Anne

26 Maart 2018 | Verenigde Staten, San Francisco

26-3-2018
De dag waar we naar uitgekeken hebben, San Francisco!
Helaas zijn we er nog niet want we moeten vanuit het plaatsje Mariposa, gelegen vlakbij Yosemite, naar SF. Een rit van ongeveer 3 uur.
We komen binnen via Interstate 580-80 en rijden via de (2e) beroemde brug van San Francico naar onze bestemming: Hotel San Remo, centraal gelegen en een van de oudste italiaanse hotels van SF.
We komen er vroeg in de middag aan, dat betekend dat we alvast de tijd hebben om de stad te verkennen.
We hoeven maar 10 minuten te lopen en we staan al midden op Pier 39.
Deze beroemde pier staat bekend om zijn zeeleeuwen, dus Anne wil er meteen gaan kijken. We gaan op het geluid af, m.a.w. het geluid zoals je klinkt met een flinke griep en dan maal 100, want zoveel zijn er!
Na een tijdje hebben we de luierende zeeleeuwen wel gezien en lopen rond over Pier 39, welke bestaat uit van allerlei winkeltjes en (vis)restaurants, erg leuk!

Hierna lopen we naar de rederij die de welbekende tours maakt naar de bekendste gevangenis: Alcatraz!!
Ik(zeb) had aangegeven dat we al 2 weken van te voren de kaartjes moesten gaan bestellen, maar Anne zei; er zijn genoeg kaartjes over, want er zijn geen schoolvakantie's. Afijn, het bleek dus Springbreak te zijn en de kaarten waren tot half april uitverkocht!
Helaas, geen bezoek aan El Capone..(maar Anne heeft die avond op water en brood gezeten, (grapje:p))

Nee water brood is het niet geworden, we kwamen langs een pizzeria en na een dag lopen bleken onze ogen groter te zijn als onze maag.
Want we bestelde een Large Pizza, check de foto's voor het resultaat!
En hij ging op!

27-3-2018
Vroeg uit de veren, want we hadden op internet gelezen dat er ooit wel eens mensen de trip naar alcatraz cancelen en de kaartjes weer beschikbaar komen. Aangekomen bij de rederij, bleek dat dit helaas niet het geval was..
Dan maar een alternatief: er blijkt nog een rederij te zijn, die een rondvaart doet naar de Golden Gate Bridge en lange Alcatraz vaart!
Kaartjes gekocht en we konden nog net mee op de tour van 10AM!

We stappen op de boot en krijgen een koptelefoon op die ons de gehele tour verteld over alle bezienswaardigheden die te zien zijn vanuit de boot.
Als eerst varen we richting de Golden Gate brug, het imposante rode bouwwerk doemt steeds groter op. .. eehh wat rood? Nee het blijkt oranje te zijn volgens de engels sprekende dame in de koptelefoon! International Orange welteverstaan. Oké weer wat geleerd!
We varen onder de brug door en maken daar een bocht met de klok mee, waarna de boot richting en om Alcatraz heen vaart.
De gevangenis ziet er indrukwekkend uit en het wemelt er van de gevang.. eeuhh bedoel toeristen:p
Na de rondvaart lopen we door naar Fisherman's Warf, een oude zeeliedenbuurt. Wij vonden het lijken op een welbekende visafslag in Nederland.
Ja en wat moet je nog meer gedaan hebben in SF?
Natuurlijk de Cable Cars! De trams die je over de steile heuvels van Sf brengt.
We kopen twee enkele kaartjes($7 p/p!!) en gaan met de Cable Car Powell hobbelend voorbij Union Square naar het eindpunt.
We lopen dan naar de de bekende Painted ladies op Alamo Square, dit zijn geen dames maar huizen:p
Een erg mooie buurt! Hierna gaan we met de Cable Car Hyde naar Lombart street! Het slingerend straatje van San Francisco!
Uiteindelijk zijn we beland op een gezellig terrasje op Fisherman's Warf!
We vonden San Francisco een erg mooie!, maar dure stad..

• 08 April 2018 - 21:25

Mams:

Weer mooie beschreven. En het ziet er indrukwekkend uit die oranje brug! En Alcatras..
    En ook de zovele zeeleeuwen. Wat een luierikken.?
    Nou die pizza. Wat een grote..kan nonna nog wat van leren.!
    Mooi om die foto's weer te zien.
    Dikke knuffel,
    Mams

• 09 April 2018 - 19:43

Rianne Van De Ven:

Wauw het blijven maar hoogtepunten die jullie beleven.
    Zonde van Alcatraz maar dat is dan ook meteen een goede reden om een keer terug te gaan.

Geniet er nog maar even van

Groetjes Rianne

• 10 April 2018 - 16:01

Zeb En Anne - Hendrickx Hurkens:

Hey lieverds

Het ziet er allemaal te gek uit wat jullie daar zien, pfff zal toch effe bijkomen zijn van al die indrukken in zón korte tijd en zeker vermoeiend.

Geniet van de laatste mooie dagen, ik zie dat jullie Florida lees warmte/zon/en strand heel erg goed doen
    heerlijke bruine koppies

En als jullie terug zijn gaan jullie al meteen aan een nieuw AVONTUUR beginnen, hoe spannend !!