L.A - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu L.A - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Zeb en Anne Hendrickx Hurkens - WaarBenJij.nu

L.A

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Zeb en Anne

09 Maart 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

06-03-2018 - 00.15
Omdat we niet via Washington airport vliegen, maar via Baltimore airport, was de afstand naar het vliegveld een stuk verder. Omdat OV 's nachts geen optie was, moesten we iets anders verzinnen. Na wat gehakketak besloten we eens iets nieuws uit te proberen: we gingen met uber. Spannend! Op de afgesproken tijd stond de uber voor het hotel en konden we instappen. Een uur later stonden we op het vliegveld. Prima service. Helaas was het pas kwart over 1 's nachts en we vlogen pas om 08:00 's ochtends. Oeps.. We waren te enthousiast geweest met op tijd op het vliegveld aanwezig zijn. Na wat korte dutjes op de minst comfortabele houten bank ever, konden we gelukkig inchecken en door de douane. Zonder vertraging vertrokken we. Vanuit het vliegtuig konden we tijdens de vlucht van de mooiste uitzichten genieten. Ongelofelijk dat we daar binnenkort zelf rond rijden. De vlucht duurde ongeveer 6 uur, maar omdat er 3 uur tijdsverschil zit tussen Washington en LA landden we om kwart over 11 's ochtends.

De koffers komen snel (en heel!) en we kunnen meteen in het busje naar het autoverhuurbedrijf. We hebben een compact auto. Kies maar uit die rij werd ons verteld. Nou, wij waren er vlug uit: het werd een rode Hyundai Elantra. Deze mooie auto wordt ons 'huis' voor de komende 4 weken. Hierna was het instappen en doorrijden naar het hotel. Het weer in LA was helemaal fantastisch. Van 12 graden naar 22 graden. Fantastisch! We hebben gauw omgekleed en zijn met (jaja, we hebben de smaak te pakken) een uber naar het meest beroemde strand van LA vertrokken: Venice Beach. Fantastisch om lekker in onze zomerkleren aan het strand te kunnen zitten. Wat een relaxte plek. Aan de boulevard hebben we genoten van 'burgers and beers'. This is the life! Helaas merkten we toch wel wat van het drie uur tijdsverschil want het resultaat was uiteindelijk dat we om 20:00 uitgeteld in bed lagen en de klok rond hebben geslapen...

07-03-2018
Na ontbijt te hebben gehaald, zijn we weer met een uber naar het strand vertrokken. Want wat is er nu beter dan ontbijten op het strand? (ontbijten op het strand zonder 100 zeemeeuwen om je heen, maar hé je kan niet alles hebben...). Hierna was het tijd voor iets typisch Nederlands: we gingen fietsen. Voor iedereen die ooit nog van plan is om naar LA te gaan, huur een fiets! We zijn helemaal langs het strand gefietst en zijn gestopt bij de beroemde Santa Monica Pier (Ja Pap, die in de mr. Bean film...).
Na een aantal uur fietsen, zijn we overgestapt op de auto. We wilden namelijk heel graag nog naar grffiths observatory. Vanaf hier heb je een super mooi uitzicht over LA en het Hollywood sign. Helaas dachten daar meer mensen zo over dus het was dringen geblazen. Het uitzicht maakte alles goed. Op de terugweg hebben we ook nog 'heerlijk' genoten van het verkeer in LA. Tijd om in te pakken en goed uit te rusten want morgen gaat de roadtrip dan echt beginnen... En er staat een lange reis op de planning: via Joshua Tree National Park naar Lake Havasu. Een rit van zo'n 530 km. Welterusten!

• 10 Maart 2018 - 18:20

Paul Hurkens:

prachtige foto's, keep up the dream

• 12 Maart 2018 - 17:07

Elske:

Mooie foto's zeg en wat leuk geschreven elke keer, die humor van jullie tussendoor haha! Heerlijk.
    Bizar eigenlijk dat je 6 uur moet vliegen om van 't ene naar 't andere te kunnen komen in het zelfde land... Volgens mij besef je dan pas écht wat voor een klein kikkerlandje wij hebben ...